söndag 19 juni 2011

Regnet öser ner och härinne lyser stjärnorna

Det smattrar på rutorna och dropparna studsar mot utemöblerna, och i hemlighet, i största hemlighet,tycker jag att det är så mysigt med regn på sommaren fast inte alltid, men kanske när jag fått en hel veckas medelhavssol tycker jag att det är okej för då kan jag gå på bio så jag ringer och väcker Jesper som är hos sin egen mamma, jag låter ogenerat femton signaler gå fram tills min underbara mörka favoritröst hörs och den är tio gånger rossligare än i vanliga fall och jag föreställer mig hur han luktar i nacken och hur varm hans hud är och han vill också gå på bio så vi bestämmer, men innan dess ska jag göra andra roliga saker som att hämta en hemlig present till en fin person kanske smaka Stockholms bästa kaffe och mysa över att regnet kan regna hur mycket som helst för jag har nya blåa gummistövlar med vita prickar, mammor, Jesper, bio och kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar