torsdag 23 juni 2011

Det läskigaste som finns om man liksom inte jämför med nåt annat

Min topp ett läskig sak är att börja ett nytt jobb för det känns alltid precis som första skoldan när jag hittade ingenstans och kände ingenalls och jag ville alltid ha mamma nära mig alltid, hela dagen, och ibland så kunde jag känna mig så vilsen så tårarna brände bakom ögonlocken och jag kände mig som den konstigaste människan på jorden som ett riktigt ufo och allt jag ville var att nån skulle fråga om jag var vilse eller hur jag mådde, men det verkar inte som att barn är jätteuppmärksamma på sånt, och ibland när jag börjar på nya jobb, eller en ny praktik så måste jag jämt påminna mig om att jag inte är sju år utan tjugosju och att om man är tjugosju kan man säga hallå, jag hittar inte alls och jag känner ingen och vet ingenting, vad konstigt det kan vara.

Men nu tänker jag på allt det där för att börja på ett nytt jobb ska jag på måndag och det är det läskigaste som finns om man liksom inte jämför med nåt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar