onsdag 1 juni 2011

Barmark och Min Pulserande Stad

För att jag åker till Stockholm igen och jag gasar eftersom jag längtar och den här gången strålar alla och vissa glittrar till och med och hela stan pulserar av ledighet och sommar och folk överallt plutar med läppglansmunnar fast dom kan inte låta bli att le lite ocoolt i smyg åt sommaren och allt det glittriga och jag struntar i allt och visar nästan båda tandraderna mot alla jag ser och jag köper jättebilliga sommarbyxor och kramar tanten som sköter provrummen inombords för hon vill verkligen vara därute och inte därinne och svettas, det ser man liksom på hela henne, men alla vill ha sommarkläder och ändra sig så hon får i alla fall stå där och ge brådmogna tonåringar färgglada plastskivor med nummer på och hänga tillbaks ut-och-invända plagg.

Jag kommer hem till mamma och kramar min finaste pälsboll som alltid gör mig varm i hela själen och nu har syrenerna slagit ut och grannens son tar studenten och allt är en blomstertidoch gräs och gröda gror.

Allt blir. Återfött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar