tisdag 10 maj 2011

Tidstjuvar och jag älskar inte IT-åldern

Jag läste i senaste numret av MåBra om våra dagliga tidstjyvar. Jag, hm... känner igen mig.

  • Surfa på internet (Facebook - eller jag måste bara kolla vad hon som jag gick i fyran tillsammans med gjorde på sin senaste tripp till Rhodos))
  • IT-problem (Jag spillde läsk på tangentbordet)
  • Mejl-koll (Jag borde nog ändra designen på min inkorg??)
  • Onödiga dubbelkollar (För att jag är så hjärndöd att vid det laget jag klickat upp en sida har jag glömt varför jag gjorde det)
  • Oklara mål (Det är ju ett sätt att uttrycka det på!)
  • Dålig daglig planering (...och så ett till!)
  • Informationssökning ("Lena, har du sett det här klippet när Kissie mordhotar en journalist??")
  • Ineffektiva möten ("Haha, ja fan, hon är helt av banan!!")

Jag tänker såhär... Jag kanske ska införa IT-fria kvällar. Det har ju, skämt åsido. Faktiskt. Gått lite för långt.

1 kommentar:

  1. Det kanske är dags för FA = Facebook Anonymous? ;-)

    SvaraRadera