söndag 8 maj 2011

Tiden går inte och jag blir aldrig äldre

Igår var jag och hälsade på i Tyresö där min allra vuxnaste vän Emelie har köpt hus där hon bor med sin kille och sitt barn och ett på väg.
Jag är glad för hennes skull men tycker det är mycket märkligt att vi är lika gamla. Jag får liksom inte ihop det.
Det var ju alldeles precis nyss som vi snodde vin från min mammas barskåp, liftade på Lännavägen eftersom bussen aldrig kom, snattade smink på H&M, hade alldeles för svarta ögon och alldeles för blont hår, hånglade med skolans tuffing och spydde i en snödriva.

Känns bara lite konstigt. Att det var vi alltså. Som gjorde dom där grejerna. Men det känns allra märkligast att det var alldeles precis nyss. Fast det egentligen var 12 år sen. Mycket märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar