fredag 25 november 2011

Neuroser - i alla former

Jag har precis aldrig stuckit under stol med mina otaliga neuroser. Ett av dem är att jag bara kan sova under optimala förhållanden och utan press. Det måste vara knäpptyst, mörkt och svalt, och jag kan bara sova om jag ligger väldigt bra och med två kuddar. Om jag ska upp tidigt, vilket ofta är fallet, låser det sig totalt och jag får hjärtklappning. Som igår kväll. Jag kunde inte somna! Fick panik! Tillslut accepterade jag att det kanske inte skulle gå att somna vilket är den enda sanna nyckeln till att faktiskt kunna somna, väldigt paradoxalt.
Men. Nu har i alla fall dagen kommit som jag längtat såååå mycket efter. Fredag eftermiddag den 25 november. Alla tentor gjorda, C-uppsats inlämnad, rapport inlämnad, seminarie nästan klart. Plus att jag har köpt hyacinter så det luktar hemma hos mamma här och det finns lite pengar på kontot. Ikväll ska vi fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar